Asistență

Greu de crezut că așezarea aceea liniștită fusese răvășită cu o zi înainte de țipete stridente de oameni. Imposibil de imaginat cum gospodăria aceea în care urlaseră șapte persoane cu teama de moarte vibrând în corzile lor vocale era acum tăcută. Părea mută față de ecoul sinistru pe care mintea mea îl reverbera din amintiri.

Mi-am plimbat privirea lent peste zidul de cărămidă, peste acoperișul cu pisici, am scrutat vița de vie, pomul și poarta închisă, dar nimic nu păstra urma acelor răcnete groaznice. Mi-a devenit limpede: vocea omenească nu rănește natura.

Este oribil și traumatizant să asiști la groaza și disperarea umană manifestate în fața pericolului mortal. Să vezi două femei zdravene și trei copii plăpânzi înspăimântați de convulsiile fetiței de 6 ani care cu un minut înainte alerga veselă prin curtea umbrită, să absorbi urletele lor de tonalitate unică și să le urmărești mișcările întrerupte, oricât de echilibrat și de mult sânge rece ai avea, nu scapi curând nici de imagini, nici de sunete, nici de senzațiile de neputință în fața incontrolabilului.

Am telefonat, am chemat, am dat informații, am așteptat și am ghidat ambulanța către casa unde un copil se zbătea în inconștiență, am văzut că moartea a plecat cu mâinile goale, învinsă și umilită, însă ne-am liniștit târziu și de fapt niciodată. Am asimilat întegral dovada palpabilă de fragilitate și incertitudine care ne definește și am alergat către divin pentru protecție și salvare. În fața morții, în pragul trecerii, devii subit mai evlavios decât oricând.

Tăcerea pe care cea de-a doua zi a adus-o în acel spațiu înainte îngrozit și fisurat era liniștea instalată după răsuflarea ușurată și crucile făcute în semn de mulțumire. Tăcerile sunt de multe feluri, iar aceasta era una pozitivă, de reechilibrare, de calm și speranță, de promisiuni de veselie. Eu am încercat să alung urletele sfredelitoare din mintea mea, care suprapunea încăpățânată ziua de ieri celei de azi.

SilenceImage source : http://wallpaperswide.com/silence-wallpapers.html

 

Leave a Reply

