De ce citesc în ultimul timp cu predilecție literatură contemporană?

Pentru că acești scriitori care publică în prezent, sunt vii alături de mine, în pas cu timpul meu. Există o șansă (poate la un miliard) să mă împiedic de unul dintre ei pe stradă, să pot asculta în direct o prezentare, să asist la o lansare de carte pe care Sofocle ori Mishima n-ar mai putea-o împlini, să fiu de față la acordarea unui premiu.. Mă gândesc mereu că autorii contemporani respiră același context geo-politic cu mine și mă pot raporta mai bine la cei ce trăiesc în paralel cu mine, chiar dacă nu ca și mine. Pentru că mulți dintre ei chiar îmi plac. Pentru că unii dintre ei descriu secvențe ale propriei mele copilării. Pentru că mi se pare fantastic să fiu contemporanul unui scriitor care-mi place, de la care – dacă mi-aș face vreodată curaj – aș putea obține comunicarea în timp real, mai presus de presupunere și imaginație. Pentru că aș putea să-i urez „La mulți ani” preferatului meu dacă aș avea egoismul de a mă inflitra în viața lui. Pentru că ne-am putea bea cafeaua în aceeași cafenea simultan. Pentru că prezentul lor se suprapune prezentului meu, iar asta îmi conferă și mie o plus-valoare secretă. 

Pentru că în gimnaziu nu am studiat nici un scriitor/poet contemporan. Pentru că în facultate am descoperit ce farmec aparte simți atunci când primești o carte autografiată în fața ta, ce bucurie te cuprinde atunci când poți achiziționa un roman publicat pentru prima dată în anul în care trăiești tu, cititorul prezentului.

Leave a Reply

