Cine ar fi crezut că pot găti ceva bun?!

Uneori, acele zile de la care nu am așteptări aduc lucruri inedite, surprize plăcute și experiențe importante. 

Cei care mă cunosc pot atesta fără ezitări că sunt un dezastru în bucătărie. Dar atunci când – în foarte rare ocazii – îmi iese ceva mai mult decât comestibil, aceiași prieteni știu să confirme faptul că mă laud proporțional cu toate eșecurile anterioare. 

Ei bine, dacă am mai încercat specialități banale sau sofisticate, deserturi nu am încercat decât de câteva ori în viață și am reușit o singură dată. Chiar și când am repetat tehnic acel prim succes, rezultatul a fost aproximativ catastrofal. Era deci firesc să nu mai încerc ulterior. Curajul care m-a susținut astăzi este generat în realitate de entuziasmul de moment legat de „fac ceva bun cu mâinile mele” și impulsionat de gustul aromat al tartei cu ananas făcute ieri de soțul meu, adevăratul (și singurul) talent gastronomic al familiei. 

Am listat rețeta primită de la o prietenă și am decis că e simplu de realizat desertul. Mâncasem acești biscuiți la aniversarea ei și poftisem la mai mulți decât erau pe masă; drept urmare, primisem rețeta să-mi prepar câți doream. Eu nu pot lucra în bucătărie decât după principiile de precizie ale lui Julian Barnes, așadar lista de ingrediente (300 gr Nutella, 150 gr făină și 1 ou) mi s-a părut perfect alcătuită, întocmai pe înțelesul meu. Modul de preparare propriu-zisă era explicat pas cu pas în toată simplicitatea sa și nu conținea capcane (de tipul adaugi un sos de ciocolată făcut la cald sau la final decorați cu glazură de vanilie).

Desigur, am întâmpinat o problemă. Slavă Domnului, a fost una singură. Nu mi-au încăput biscuiții în tava pregătită cu hârtie de copt și am fost nevoită să improvizez. (Fiindcă nu m-am gândit că puteam să aștept să se coacă prima tură de biscuiți și apoi să o bag în cuptor pe a doua.) Așadar, am scotocit printr-un dulap cu vase în care mă aventurez arar, jumătate din obiecte având utilizări care-mi rămân neclare după ani buni de la achiziție, și am identificat un potențial recipient potrivit. Am pus restul de compoziției într-o tavă de silicon, pe a cărei etichetă scria „pentru brioșe”. 

A intervenit ulterior momentul inevitabil al panicii: biscuiții și falsele mele brioșe se umflau în căldura cuptorului, iar eu încercam să estimez cât de mult vor curge în afară, dacă vor exploda ș.a.m.d. Am fost ușurată la final, când am stins focul, realizând că nu se petrecuse nici unul din scenariile mele negre. Am fost atât de încântată de produsul obținut, de gustul regăsit, de reușita experimentului, de faptul că până și soțul și fiul meu au mâncat din acești biscuiți încât.. a devenit necesar să mă laud chiar pe blog. Doresc să-i mulțumesc Cristinei pentru rețetă, o redau mai jos spre a veni în ajutorul tuturor celor care nu știu să gătească, acele persoane pentru care nu există conceptul de potrivire a cantităților „din ochi”, de adăugare a condimentelor „după gust” și care nu au răbdare să petreacă mai mult de 20 minute în bucătărie.

Biscuiți cu Nutella

  • 300 g Nutella
  • 150 g făină
  • 1 ou

Se amestecă cele trei ingrediente.

Din compoziție formezi în palmă biluțe, pe care le aplatizezi ulterior ca pe niște biscuiței și le așezi în tavă pe hârtie de copt.

Cuptorul se preîncălzește (10 minute) la 180 grade.

Tava cu biscuiți se păstrează în cuptor timp de 8-9 minute, dar nu mai mult.
Biscuiții scoși din tavă se lasă la răcit (preferabil pe un grătar). După răcire devin mai tari, fapt pentru care e recomandată păstrarea lor într-o cutie/caserolă etanșă.

ImagePe biscuiții-brioșe am pus înghețată de vanilie – am descoperit că dacă se servesc brioșele calde cu puțină înghețată, desertul e absolut delicios.

 

Leave a Reply

