În bucătărie îți trebuie multă imaginație..

Am fost extrem de încântată când soțul meu m-a anunțat în această seara, ținând un buchet de flori în mână, că-mi va găti ouă Benedict. Am auzit prima dată în viață de ouăle Benedict în filmul Runaway Bride cu Julia Roberts și curiozitatea mea nu a fost suficient stârnită vreodată pentru a descoperi ce presupune acest fel de mâncare.

Entuziasmată de gândul specialității, am pregătit bucătăria astfel încât bucătarul să dispună de loc din belșug spre desfășurarea operațiunilor misterioase.

La 5 minute de la intrarea bucătarului în terenul unde eu pășesc timid, am fost trezită din reverie de strigăte victoriase și chemări inistente. Cu papilele gustative agitate în anticiparea unui gust aparte, am studiat farfuria pe care am primit-o. În pofida eforturilor mele de a identifica cât mai multe ingrediente și alimente, nu am reușit să descifrez decât un ou-ochi prăjit clasic în ulei (cu piper și boia pe deasupra) așezat pe o felie pătrățoasă de pâine prăjită. Am abordat cu precauție „platoul”, sperând că mai există ceva ce se sfiește de ochii mei asistați de ochelari cu lentile subțiate.

Intuind probabil că muțenia mea nu era marca vreunei exaltări nebănuite, soțul meu a grăit de peste masă:

„Imaginează-ți că pâinea e prăjită în tigaie nu în toaster, că între ochi și felia de pâine este o felie de ananas călduță, prăjită în tigaie alături de pâine.”

Încep să-mi imaginez ananasul călit și încerc să-mi dau seama cum se combină gustul său dulce cu pâinea și gălbenușul ochiului din farfurie.

„Și acum imaginează-ți că așa am vrut eu să gătesc dar nu am găsit ananas și pâinea nu am ținut-o în tigaie ca să nu se îmbibe de prea mult ulei. Dacă vrei, uite, ia o felie de pepene galben și vezi dacă merg împreună, că asta am găsit în frigider. Și acum imaginează-ți că ouăle Benedict se fac de fapt cu șuncă afumată nu cu ananas, că ochiurile se fac pe apă, asemănător ouălor pochate, că pâinea e de fapt o chiflă sau o brioșă englezească și că pe deasupra se toarnă un sos pe care-l cheamă olandez.”

Din răsputeri am încercat să-mi imaginez toate cele menționate, înlocuind rapid componentele imaginate anterior dar… dacă îți lipsește imaginația culinară, degeaba primești un ochi și o felie de pâine prăjită, că tot nu îți dai seama ce gust au ouăle Benedict și, asemeni Juliei Roberts, nu te poți decide dacă îți plac sau nu.

Leave a Reply

