Sibiu Book Fest(ival)

Am plecat să căutăm un prieten. Un prieten al cărui telefon refuza să ne ajute în căutări. Știam că e în centrul orașului, la Book Fest, căutând un volum pentru sărbătorita la a cărei petrecere urma să mergem împreună.

Bucuroși că am avut cel mai bun pretext ca să ne plimbăm printre cărți nou-apărute, printre curioși și printre cuvinte, ne-am îndreptat hotărâți către primul cort de interes.

Nu am ajuns însă la raftul de cărți, pentru că tocul meu drept s-a blocat între două pietre cubice ale Pieței Mari și am fost nevoită să mă lupt câteva minute cu rezistentele blocuri de piatră pentru a-mi recupera mai întâi pantoful, apoi flecul și a meșteri improvizat pentru reasamblarea încălțării afectate de episod. Cu pași șovăiți și o puternică jenă răzbătând din obraji (în pofida pudrei pe care mă străduisem să o arborez cu eleganță), am făcut o incursiune în toate editurile dragi mie, apoi mici popasuri la cele de domeniul ineditului personal, revenind apoi la editurile de care îmi era foarte greu să mă despart.

Am sesizat că majoritatea expozanților s-au prezentat cu cele mai noi apariții ori cu cele mai bine vândute publicații, ceea ce nu m-a încântat neapărat. Cu toate acestea, am ajuns (ca de obicei) în postura ingrată de a îmi impune o selecție – frustrantă, extrem de frustrantă – astfel încât să mă încadrez într-un buget .. de criză.

Am aflat între timp (pentru că lanțul prietenilor este lung și verigile se leagă între ele, chiar și în absența mijloacelor moderne de comunicare) că prietenul nostru ajunsese acasă și ne aștepta „la domiciliu”, fiind astfel nevoiți să scurtăm brusc periplul tentațiilor literare. Nu am plecat din Piață înainte de a găsi Căsuța de Lectură (minibiblioteca stradală amplasată de curând în centrul orașului), de a zâmbi drăgăstos cărților găzduite în rafturile de lemn și nu înainte de a saluta cu respect manifestanții anti-corporatiști care se grupau și își pregăteau „armele de luptă” pentru protestele de la ora 7. Când deja ne luam zborul, în pași tot mai puțin apăsați și în manieră tot mai zgribulită (din cauza vântului), am primit și fluturași și documentație despre ce presupune proiectul de la Roșia Montană.

Cumva, sângele meu a simțit o înfiorare plăcută la ideea asocierii culturii cu susținătorii naturii – un patrimoniu real care reprezintă tot ceea ce trebuie păstrat și ocrotit în timp: omul în mediul său, ființa luptând pentru lumea în care viețuiește prin cele mai de seamă ustensile ale sale: cuvintele și ideile.

Image Detalii tehnice :

http://www.cultura.sibiu.ro/cal_main/event/1194/

https://www.facebook.com/bookfestivalsibiu

Leave a Reply

