Din nou copil

Se apropie toamna. Cu toate grozăviile și surprizele ei frumoase, parfumate și colorate amețitor.

Din nucul pe lângă care trec zilnic am primit o ofrandă de 3 fructe. Cu coaja verde crăpată pe alocuri, cu un miros inconfundabil, cu promisiunea de a căpăta din nou pete ocre pe degete, ca atunci când.. eram copil, urma să înceapă școala și, de acolo, din Paradisul meu de vară, primeam un ultim semn – acele nuci verzi pe care mă chinuiam să le desfac cu pietre, cu cuțite și cu unghiile..pentru a savura miezul plăpând, alb lăptos, îndepărtând pielița amăruie cu nervuri.. Pentru a simți cum se sfarmă între dinți acea mică esență de perfecțiune, acel dar pe care natura îl face celor ce știu să-l aprecieze. Nu aveam răbdare să desfac mai multe nuci și apoi să mănânc pe îndelete miezul pur. Cum reușeam să pătrund în inima uneia, o devoram, cu poftă, cu sălbăticie și entuziasm.

Așa am făcut și astăzi.. Nucile sunt perfecte! Mici, cărnoase, parfumate. Fiul meu nu a gustat din ciudatul preparat de pranz.. Nu a fost curios să-și imite mama, care râdea ca un prunc ce a primit în mână o sticluță cu lapte de mamă… A mirosit miezul fragil, l-a apropiat de buze și apoi mi l-a înapoiat cu o ridicătură de nas și sprânceană. Văzând bucuria cu care l-am acceptat, mi-a dat apoi și toate cojile lemnoase pe care le-a găsit, sperând să mă vadă la fel de fericită. Și așa am fost ! 

Mi-am amintit că bunicul (și fratele meu de cruce) îmi făcea bărcuțe din „cochilia” nucii, m-am uitat cu multă dragoste către cojile golite și răspunsul a venit pe dată: iubire! Inimioarele desenate de miezul alb în formațiunea fructului mi-au deschis ochii. Voi transforma aceste „resturi” de nuci în recipiente ale dragostei. Le voi modifica în așa fel încât să transmită cuiva un mesaj de iubire. Și acest gând mi-a dat aripi, aripi care mi-au spus că .. totuși, nu mai sunt copil. 

Image

 

One thought on “Din nou copil

Leave a Reply

