A MÂNCA O PORTOCALÃ PE STRADÃ

De ce mi se păruse atât de şocantă şi de ireverenţioasă ideea de a mânca o portocală pe stradă ?!

A decoji o portocală înseamnă a o prezenta lumii întregi (oricine ar fi putut fi pe stradă la ora respectivă) fără veşmânt. E ca şi cum ai împinge un copil dezbrăcat şi fără foaia cu versurile din poezia Mama pe scenă să cânte.. E ca şi când ai aşeza pe scaun o fetiţă care plânge din cauză că a murit peştişorul după ce a sărit de prea multă dragoste în palmele ei şi după ce ea l-a ţinut cu grijă la căldurică şi le-ai spune unor studenţi la arte s-o folosească drept model pentru tema Portret – Încruntare.

Poftim de ce creierul meu respinge total acest gest de a mânca portocale pe stradă: parcă ai dezvirgina o fată de 17 ani jumate în faţa unei asistenţe care nu e nici incitată, nici interesată, nici indiferentă la actul ce sa petrece sub nasul propriu. Iar el tocmai asta făcea: o dezvirgina pe Oranjina în faţa ochilor mei scârbiţi de ideea de a-i vedea acesteia toate fâşiile albe şi toate sucurile acide întinzându-se nesimţitoare pe caldarâmul jegos.

Şi el mai avea seninătatea să mă întrebe de ce mi se părea scandalos !!

 

 ~ martie 2006 ~

Leave a Reply

